Størrelsesforskel på bodyer: Engel, Cosilana og Dilling Underwear

Jeg har som bekendt ikke købt specielt meget tøj til babypigen og kun én sag i størrelse nyfødt. Det jeg har købt kan ses herunder:

Jeg har købt en body fra Engel i størrelse 50/56 (som jeg planlægger at hun skal have på hjem fra hospitalet) og en heldragt i str. 62/68.
Derudover tæller samlingen en heldragt i str. 56 og en body i str. 62 fra Dilling
- og disse fine bodyer fra Cosilana i str. 62/68. Jeg elsker (!) farven og har besluttet at hun som pige sagtens kan pull'e-blå-off.


Når nu jeg synes, at jeg har købt tøj i ret store størrelser - hvor mærkeligt er det så lige, at de fine bodyer fra Cosilana i str. 62/68 faktisk er mindre end bodyen i str. 50/56 fra Engel? Engels er godt nok lidt smallere .. men alligevel.

Dillings body i str. 62 er faktisk også næsten samme størrelse.


Til andre, der er på vej til at købe babytøj - og til mig selv i forbindelse med fremtidige køb - har jeg følgende erfaringer med de tre nævnte mærker:


- Cosilanas babytøj er meget småt i størrelsen og det er nok en god idé at vælge i hvert fald et nummer større end hvad man ellers ville.

- Engels babytøj er smallere end andre mærker og derfor også til den lille side. Jeg tror umiddelbart at Engel er godt til lange, slanke babyer.
- Dilling Underwear, fornemmer jeg, er meget størrelses-svarende. Dillings tøj er mindre smukt end de to førnævnte mærker - men det er umiddelbart super kvalitet og så er det altså markant billigere.

Har du andre erfaringer, så læg gerne en kommentar herunder.