Hjemmestrikkede bukser til baby

Jeg er vågnet tidligt i dag. Det gør jeg ofte når jeg endelig kan sove lidt længe - så det skal nok blive helt super, hvis det fortsætter under min barsel. Den starter i øvrigt på fredag! Dét føles vildt!

Igår handlede det om hjemmestrikkede bomuldskarklude her på bloggen og i dag fortsætter jeg strikke-temaet.
Jeg har jo købt lidt bodyer og et par heldragter til babypigen - men ingen bukser eller bluser. Jeg har sukket over Selanas baby-bukser som jeg synes er SÅ fine. De er i økologisk merino uld og kan bl.a. ses her - ovenikøbet fås de der til en ret fin pris lige nu. Alligevel besluttede jeg mig for at forsøge at strikke nogle i lidt samme stil og jeg er faktisk enormt glad for resultatet - og så har jeg nydt processen. Det er bare helt enormt hyggeligt at strikke i sofaen med en hoppende babymave.
Opskriften på bukserne har jeg fundet på nettet her til fri afbenyttelse - jeg har så undladt at strikke seler, da jeg tænker at de er fine, men bliver til bøvl på baby.
Jeg har strikket det koksgrå par - i alpacauld til 44kr - og er nu i gang med et par magen til i perlemorsfarvet silke-garn. Silkegarnet er lidt dyrere, men bukserne bliver ikke meget dyrere end 60kr for et par. De tager selvfølgelig god tid at strikke, men i garn er det rørende billigt - til forskel fra Selena-bukserne er det her dog ikke økologisk garn.

De strikkekyndige kan sikkert se at jeg har lavet lidt om i opskriften, her i forbindelse med buksepar nr. 2. Min svigermor foreslog at jeg kunne undgå de mange sammensyninger og samtidig slippe afsted med at strikke ret hele vejen, ved at sætte benene sammen på rundpind. Det fungerer!