Miniromkugler sprængfyldt med gode sager..

Jeg har lavet romkugler på en anderledes måde efter jeg faldt over denne video på Kernesundfamilie. Jeg havde aldrig hørt om produktet Nuttolene før jeg så Ninkas video og da jeg så tilfældigvis faldt over det i Nettos tilbudsavis måtte jeg prøve det.
Nuttolene er lavet af vand, jordnødder og lidt salt og er en meget proteinrig peanutmasse. Den gør sig glimrende som base i romkugler i stedet for dadler.
Jeg åbnede dåsen i begge ender, pressede massen ud og skar den i skiver. Rester kan fryses eller opbevares på køl.

(ca. 10 miniromkugler)

Du skal bruge:
1 skive Nuttolene på ca. 3 cm (det er ca. 1/5 dåse)
3-4 spsk. raw kakao 
2 spsk. hørfrø
1 spsk. chiafrø (eller flere hørfrø)
2 spsk. kokosolie - gerne med smag
2 spsk. sukrin gold
0,5 tsk. kardemomme
Romessens efter smag (start med en halv hættefuld og smag til)
1 spsk. stærk kaffe (kan udelades)
1 knsp. salt

Rul i sesamfrø, kakao eller kokos

Fremgangsmåde:
Kværn sukrin, hørfrø og chiafrø helt fint i en kaffekværn. Mos alle ingredienser sammen i en skål med en gaffel. Form små kugler i hånden og tril i kokos, kakao eller sesamfrø.
Opbevar kuglerne på køl.

TIP:
En dåse Nuttolene er på tilbud i Netto til 25kr i denne uge!