Om køkkenhave i højbede..

Læste du med sidst jeg skriblede om mit køkkenhave-projekt? Jeg fik nogle supergode tips til billig jord (tak for det!). Det var heldigt, for jeg var nemlig forsvindende tæt på at trykke KØB ved en BIG BAG jord hos Bilka til over 1000kr. Takket være Signe sparede vi en hulens masse penge på at fylde vores højbede med plantemuld. Genialt!
Vi endte med 22 poser plantejord á 40liter til de tre højbede. Poserne koster hver 7,45kr i jem & fix og en hurtig hovedregning fortæller mig at det blev ... stortset ingen penge! Tippet er hermed givet videre.
Havde vi haft en bil med krog - og en trailer - så var vi kørt ud efter en omgang kompost. Det blev det ikke til i denne omgang. Jeg planlægger at hente lidt i løbet af sommeren for at være ekstra god ved grøntsagerne.
Sammen med de 22 poser købte vi også en pose kyllingemøg i pilleform. Jeg planlægger at gøde første gang nogle uger efter såning. På posen står der at naturgødningen er egnet til økologisk dyrkning - og det passer jo glimrende til mine indkøbte øko frø. 
Nu håber jeg at mine mange frø vil trives i deres ny omgivelser. De er dog ikke flyttet ud af poserne endnu. Det sker i morgen efter arbejde.

Som det ses på fotoet ovenfor investerede jeg også i 2 kartoffel-spande. De er fyldt med gødet spagnum (en sjat blev også vendt i højbedene) og der skal 3 læggekartofler i hver. Så nu skal jeg så bare lige havde fundet 6 spirede kartofler og så er der hjemmedyrkede kartofler ... til juli.
Næste år vil jeg gerne være i bedre tid!