Om te i brune poser..


Det er først inden for det sidste år, at jeg er begyndt at købe te i poser - altså brune poser som den på fotoet ovenfor. Tidligere har jeg købt Pukka og Yogi - og selvom sådan en kop smager skønt, så er der en yderst behagelig charme ved at købe te i en te-handel. Alene duften i butikken. Uhm!
Nu mangler jeg bare at finde dem i øko-udgaver.

Den lækre:
Sweet Mint (urtete) - smagen er derhenaf, men især duften er af eventyrlig after-eight.

Den milde hverdagste:
Sønderjysk te-blanding (sort te)  - så langt fra bitter som sort te kan komme. Kun mild, rund og blød i munden - og smuk.

Den sunde:
Green Gunpowder (grøn te). Vandet må ikke være kogende når det hældes over bladene. Jeg drikker den i sundhedens tegn. Den smager godt, men de to ovenfor smager bedre. Meget.

De koster hver 30 kr. for 100g hos H. J. Hansen, hvor jeg har købt mine.