På mit natbord #2


Læste du med sidst, da jeg var forgabt i tre juice-bøger? I øjeblikket er det disse tre jeg har liggende på mit natbord: En om kostretninger, en om træning og en om sundhed.


Mission Sund af Michelle Kristensen
Ærlig talt var jeg lidt skeptisk da jeg fik denne bog ind ad døren. Jeg er nemlig ikke altid lige begejstret for (og ja altså enig i) det Michelle Kristensen beretter, når jeg har set hende i morgentv. MEN, det her er en virkelig, virkelig god bog! Jeg er sprunget let over kuren/mission sund, men har slugt alle opskrifterne - for her synes jeg faktisk at hun kommer med noget nyt. Noget jeg ikke har set før! I mine øjne er det altså en en super god bog vi har her, med MANGE paleo/LCHF-venlige opskrifter. Ud over at mange af opskrifterne er uden korn og sukker, så er der også mange helt uden mejeriprodukter - og det er jeg jo vild med! Den bog kan virkelig anbefales!

Styrketræning for kvinder af Lotte Arndal
Det er ikke fordi jeg er specielt vild med at læse træningsbøger - det skulle da lige være Skyhøj forbrænding som jeg slugte! Det er altså også mere kvinden end øvelserne jeg falder for i denne bog. Forfatteren er nemlig 44 og mere sprød end jeg nogensinde har været (og formentlig nogensinde bliver). Selve bogen er lige så lækker som Lotte Arndal, og hvis man er til træning (hvor jeg klart er mest til mad) så er der bestemt inspiration at hente her. Øvelserne virker simple og som noget der kan udføres hjemme med ganske få rekvisitter. Det kan jeg li'!

Det der virker af Lene Rode
Her er vi ude i en bog, der bestemt har sin berettigelse! Den forsøger nemlig at tage det bedste fra tidens mange kostretninger (LCHF, paleo, syre/base etc.) og sætte det sammen til én retning - bestående af det, der virker! Idéen synes jeg sådan set er rigtig god, det er bare som om at det bliver lidt for nemt. Lidt for lidt tekst om de forskellige kostretninger, ikke så mange (for mig) spændende opskrifter og lidt triste træningsøvelser. Det er bestemt en fin bog, og meget af det Lene Rode beskriver er noget jeg har læst andre steder og som giver mening for mig.
Alligevel: jeg ville låne den på biblioteket, men ikke selv investere i den.

Bøgerne har jeg modtaget til anmeldelse fra de respektive forlag, hhv. Lindhardt & Ringhoff, Politikens Forlag og Rosinante.