En update på hud og kost

Jeg har ikke skrevet meget om det siden min mejerifri periode for næsten et år siden. Måske nogen af jer læste med, og kan huske at de 4 uger uden mejeriprodukter gjorde en ret stor forskel på min hud. Du kan læse mere om det her.
Lige så stille (og lejlighedsvist) inviterede jeg især smør og ost tilbage på tallerkenen og det gik nogenlunde.
I maj/juni stiftede jeg bekendtskab med Anna Bogdanova og vidunderbogen (ja, det mener jeg faktisk) Skyhøj Forbrænding. Bogen er en træningsbog, men der er også en række anbefalinger hvad angår kost. Bogen gjorde at jeg inviterede langt flere kulhydrater ind i min kost igen - fx dadler og flødeboller som eftertræningsmåltid. Det er ikke sikkert at det er det, der har gjort det. Men jeg kan i hvert fald se at min hud gradvist er blevet værre og værre siden i sommers. Og den eneste umiddelbare forandring (kostmæssigt) er mere sukker og en sjælden gang i mellem mælkeprodukter (smør er dog en fast del af min kost). 
Der er helt sikkert andre forklaringer på den pludseligt problematiske hud. Fx skete der en masse, (jeg blev færdiguddannet og den stod derfor både på flytning og jobstart) og den travle periode kan selvfølgelig også spille ind.
Jeg har dog en mistanke om, at sukker og mælkeprodukter er synderne - måske i kombination med andre forhold.
Jeg har i overensstemmelse med mine nytårsforsæt skruet ned for mit sukkerindtag og håber at det kan afhjælpe huden en smule. Hvis ikke, går jeg nok på en nul-mælk-periode igen. Nu må vi se - jeg savner virkelig mælkeprodukter i øjeblikket, så havde det ikke været for huden var jeg nok hoppet i en skål græsk youghurt .. UHM!