Bønnesalat

For nogle uger siden fik jeg en ordentlig omgang friske bønner fra mine bedsteforældres have. Der kom en del i fryseren (som allerede er blevet brugt til bønnefritter), men 400g blev til denne sprøde bønnesalat.
Jeg spiser jo næsten ikke nogen mælkeprodukter, men ind i mellem ryger der lidt ost i indkøbskurven. Til denne salat har jeg brugt en ægte feta på gede- og fåre-mælk. Jeg har ikke testet det 100%, men jeg tror at komælk er den værste for min hud.

Du skal bruge:
ca. 400g friske bønner
1/2 rødløg
1 håndfuld mandler
1/2 pakke ægte feta

1/2 spsk. Dijon sennep
1 spsk. æbleeddike
5 spsk. olivenolie
salt og peber.

Fremgangsmåde:
Nip og skyld bønnerne og damp dem i en lille gryde med ca. 2 cm saltet vand. Jeg dampede dem ca. 4 minutter og lod dem derfter køle af, mens jeg hakkede løg og mandler fint, og blandede dressingen (først sennep og æbleeddike, derefter olivenolie lidt efter lidt. Dressingen smages til med salt og peber).
Vend de afkølede bønner og hakket rødløg i dressingen og top med hakkede mandler og smuldret feta.
Servér!