Bananpandekage


I takt med at jeg har skruet op for kulhydraterne, har jeg lukket mere frugt ind i min kost. Jeg er fx blevet håbløst forelsket i banan med peanutbutter og indtager PT liiidt for meget af den kombination. Enten er det peanutbutter smurt direkte på bananen eller også som denne pandekage. Det er ikke mig, der har opfundet bananpandekagen - det er vist en klassiker i paleo-kredse. God er den og derfor får den plads på bloggen! Jeg laver ind i mellem bananpandekagen som eftertræningsmåltid i Skyhøj Forbrænding (som jeg nu er på 6. uge af).

(én pandekage)

Du skal bruge:
1 lille øko-banan eller en halv stor
1 æg
1 knsp. salt
1/2 tsk. vanillepulver
1/2 tsk. kanel

Kokosolie til stegning

Fremgangsmåde:
Mos alle ingredienserne sammen med en gaffel eller kør det ensartet med en stavblender. Steg i kokosolie på en lille pande.

Top fx med peanutbutter (fordel på den helt varme pandekage, så er det lettere at fordele), peanuts og frysetørrede hindbær.